Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
platné od 1. 6. 2025
Tyto všeobecné obchodní podmínky (“Podmínky”) podnikatelky Radky Rudebaugh (Zábava s Pinkie) (“My” nebo „Prodávající”)
- se sídlem: Sladovnická 514, Vysoké Mýto, 566 01
- IČO: 22383654
- zapsané v živnostenském rejstříku vedeném Městským úřadem Vysoké Mýto
- e-mail: info@zabavaspinkie.cz
- telefonní číslo: +420 725 821 504
- bankovní spojení pro platby: 355846830/0300
upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících („Vy“ nebo „Kupující“), a Nás, jakožto prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.zabavaspinkie.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete zde: https://www.zabavaspinkie.cz/podminky-ochrany-osobnich-udaju/. Tyto Zásady jsou nedílnou součástí těchto Podmínek.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat v souladu s čl. 10.3 těchto Podmínek. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
1. NĚKTERÉ DEFINICE
1.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží.
1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení.
1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů.
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu, který slouží také jako doklad o koupi a případně jako záruční list, není-li vydán samostatně.
1.6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi.
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv.
1.8. Vy (Kupující) jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující.
1.9. Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu, zejména dětský textil a související doplňky.
1.10. Spotřebitel je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá Smlouvu s Námi nebo s Námi jinak jedná.
1.11. Podnikatel je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pro účely těchto Podmínek se za podnikatele považuje také každá osoba, která uzavírá Smlouvu v souvislosti se svou obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
1.12. Občanský zákoník je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
1.13. Zákon o ochraně spotřebitele je zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
2.1. Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při vytváření Objednávky, budeme tedy považovat za správné a pravdivé. Za případné problémy vzniklé uvedením nesprávných či neúplných údajů neneseme odpovědnost.
2.3. Na našem E-shopu také poskytujeme přístup k hodnocení Zboží provedenému jinými spotřebiteli. Autenticitu takových recenzí zajišťujeme a kontrolujeme tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž v interním systému u každého hodnocení vidíme i propojené ID objednávky, a tak jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele, který Zboží skutečně zakoupil. Zveřejňujeme všechny recenze (pozitivní i negativní), které nejsou v rozporu s dobrými mravy nebo neobsahují vulgární či jinak nevhodné výrazy.
2.4. U každého Zboží je uveden jeho popis, vlastnosti, materiálové složení, pokyny k údržbě a dostupné velikosti. Snažíme se, aby fotografie Zboží co nejvěrněji odpovídaly skutečnosti, avšak drobné barevné odchylky způsobené nastavením Vašeho zobrazovacího zařízení nejsou vadou Zboží.
2.5. Informace o případných bezpečnostních upozorněních týkajících se specifického dětského textilu (např. malé části, šňůrky) jsou uvedeny přímo u popisu daného Zboží.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (např. připojení k internetu) hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3. K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili Objednávku. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“ nebo obdobným tlačítkem);
b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvoleného Zboží, způsobu jeho doručení a platby;
c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu. V případě nákupu Podnikatele také IČO a DIČ.
3.4. V průběhu tvorby Objednávky můžete až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ (nebo tlačítka s obdobným významem) Objednávku dokončíte a závazně odešlete. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami a Zásadami zpracování osobních údajů, v opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednat s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
3.5. Vaši Objednávku Vám v co nejkratší možné době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce („Potvrzení objednávky“). Součástí Potvrzení objednávky bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky ve formátu PDF (nebo jiném formátu umožňujícím jejich uchování a reprodukci) a Zásady zpracování osobních údajů. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky, tj. ve znění přiloženém jako příloha e-mailové zprávy s Potvrzením objednávky, tvoří nedílnou součást Smlouvy. Okamžikem doručení Potvrzení objednávky na Vaši e-mailovou adresu dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi.
3.6. Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné (např. bylo vyprodáno a nelze jej v přiměřené době naskladnit) nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno nebo běžně dostupné. Informaci o maximálním počtu Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme, pokud je takové omezení stanoveno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás bez zbytečného odkladu kontaktovat telefonicky nebo e-mailem a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce (např. s delší dodací lhůtou, jiným počtem kusů). Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši pozměněnou nabídku potvrdíte. Pokud Naši pozměněnou nabídku nepotvrdíte v přiměřené lhůtě, kterou stanovíme, Vaše původní Objednávka se ruší a případné již uhrazené prostředky Vám vrátíme.
3.7. V případě, že v rámci E-shopu nebo v Objednávce bude uvedena zjevně chybná Cena (např. cena 0 Kč, cena postrádající jednu či více cifer, nebo cena výrazně nižší než obvyklá cena daného Zboží), nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat, a to ani v případě, kdy jste obdrželi Potvrzení objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat, informovat o chybě a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy se správnou Cenou. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. Pokud Naši nabídku nepotvrdíte v přiměřené lhůtě, jsme oprávněni od původní Smlouvy uzavřené na základě zjevně chybné Ceny odstoupit.
3.8. Uzavřením Smlouvy Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
3.9. V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
3.10. V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevový kód nebo jinou formu slevy. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě (např. slevový kód) do předem určeného pole. Pokud tak učiníte a podmínky pro uplatnění slevy jsou splněny, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou. Podmínky pro uplatnění konkrétní slevy jsou vždy uvedeny buď přímo u slevy, nebo na E-shopu formou samostatného sdělení. Slevy nelze obvykle kombinovat, pokud není výslovně uvedeno jinak.
3.11. V případě, že je na Zboží poskytována sleva, budeme Vás u Zboží informovat o nejnižší Ceně Zboží, za kterou jsme jej nabízeli a prodávali v době 30 dnů před poskytnutím slevy. Pokud Zboží nabízíme a prodáváme po dobu kratší než 30 dnů, uvedeme nejnižší Cenu od okamžiku, kdy jsme Zboží začali nabízet a prodávat, do okamžiku poskytnutí slevy. Pokud slevu navyšujeme postupně, uvedeme nejnižší Cenu Zboží za dobu 30 dnů před prvním poskytnutím slevy.
4. UŽIVATELSKÝ ÚČET
4.1. Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2. Při registraci Uživatelského účtu a při jeho používání je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je bez zbytečného odkladu aktualizovat. Údaje uvedené v Uživatelském účtu považujeme za správné.
4.3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. Neneseme odpovědnost za případné zneužití Uživatelského účtu třetí osobou v důsledku porušení této Vaší povinnosti.
4.4. Uživatelský účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
4.5. Váš Uživatelský účet můžeme zrušit, a to zejména v případě, když jej více než 2 roky nevyužíváte, či v případě, kdy porušíte své povinnosti dle Smlouvy (včetně těchto Podmínek). O případném zrušení Uživatelského účtu Vás budeme předem informovat.
4.6. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení, popřípadě nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. O plánovaných odstávkách Vás budeme v přiměřeném předstihu informovat na webovém rozhraní E-shopu.
5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1. Cena je vždy uvedena u jednotlivého Zboží v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a ve Smlouvě (v Potvrzení objednávky). V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s Cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
5.2. Celková cena je uvedena včetně DPH (pokud jsme plátci DPH) a včetně veškerých poplatků stanovených zákonem (např. recyklační poplatky, pokud jsou relevantní).
5.3. Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží, pokud není zvolena platba dobírkou nebo hotově při osobním odběru. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby, které jsou nabízeny na webovém rozhraní E-shopu:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci Potvrzení objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 3 pracovních dnů od doručení Potvrzení objednávky. Zboží odesíláme až po připsání platby na Náš účet.
b) Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu GoPay, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese: [BUDE DOPLNĚNO - ODKAZ NA PODMÍNKY PLATEBNÍ BRÁNY]. V případě platby kartou online je Celková cena splatná ihned po dokončení Objednávky.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží dopravcem. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží. Tento způsob platby může být zpoplatněn dodatečným poplatkem, jehož výše je uvedena v procesu Objednávky.
d) Hotově při osobním odběru. Hotově (případně platební kartou, pokud to Naše provozovna umožňuje) lze hradit Zboží v případě převzetí na Naší provozovně na adrese: Sladovnická 514, Vysoké Mýto, 566 01. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
5.4. Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny (nebo při expedici Zboží v případě dobírky) a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Faktura bude též dostupná v Uživatelském účtu, pokud jej máte zřízen. Na Vaši žádost Vám fakturu zašleme i v listinné podobě.
5.5. Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby (u dobírky při převzetí a zaplacení dopravci).
5.6. Případné slevy z Ceny Zboží nelze vzájemně kombinovat, pokud není výslovně uvedeno jinak.
6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
6.1. Zboží Vám bude doručeno ve lhůtě uvedené u konkrétního Zboží na webovém rozhraní E-shopu, nebo pokud tam lhůta uvedena není, nejpozději do 7 pracovních dnů od Potvrzení objednávky (v případě platby předem od připsání Celkové ceny na Náš účet), způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností (konkrétní dostupné možnosti a jejich ceny jsou uvedeny v procesu Objednávky):
a) Osobní odběr na Naší provozovně na adrese: Sladovnická 514, Vysoké Mýto, 56601
b) Osobní odběr na výdejních místech smluvních partnerů - Zásilkovna.
c) Doručení prostřednictvím dopravních společností - Zásilkovna
6.2. Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky, pokud není na E-shopu výslovně uvedeno jinak. Pro doručení do zahraničí Nás kontaktujte individuálně.
6.3. Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti (zda je skladem nebo na objednávku) a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v Potvrzení objednávky. Doba uvedená v těchto Podmínkách nebo na E-shopu je orientační a může se lišit od skutečné doby dodání z důvodů na straně dopravce nebo jiných nepředvídatelných okolností. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu nebo SMS.
6.4. Po převzetí Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad (např. protržený, promáčknutý nebo jinak poškozený obal) tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci (sepsat s ním škodní protokol nebo převzetí poškozené zásilky odmítnout) a zároveň Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít. Podpisem dodacího listu (nebo obdobného dokumentu) bez výhrad potvrzujete, že obal zásilky byl neporušen.
6.5. V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není automaticky odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme odstoupit od Smlouvy, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme (např. e-mailem). Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla (např. náklady na marné doručení a uskladnění). Jsme oprávněni Vám v takovém případě účtovat náklady spojené s opakovaným doručením nebo uskladněním Zboží, a to až do výše skutečně vynaložených nákladů, maximálně však 300 Kč. Tyto náklady jsme oprávněni započíst oproti Vámi uhrazené Ceně.
6.6. Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně (např. uvedení chybné adresy, nepřítomnost v době doručování) Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné do 14 dnů od doručení e-mailu.
6.7. Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. 6.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo (tj. okamžikem, kdy Vám bylo umožněno se Zbožím nakládat). Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.8. V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, Vás budeme vždy informovat v případě:
a) mimořádného výpadku výroby Zboží nebo zpoždění dodávky od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat (v takovém případě máte Vy i My právo od Smlouvy odstoupit);
b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
6.9. Pokud My nedodáme Zboží ve sjednané lhůtě, máte právo Nám stanovit dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění. Pokud Zboží nedodáme ani v této dodatečné lhůtě, máte právo od Smlouvy odstoupit. Bez stanovení dodatečné lhůty můžete od Smlouvy odstoupit, pokud jsme odmítli plnit nebo je plnění v přesně stanovené lhůtě nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření Smlouvy (např. Zboží na konkrétní událost, o které jste Nás informovali), nebo pokud jste Nám před uzavřením Smlouvy sdělili, že dodání v určitý čas je nezbytné.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Zaručujeme, že Zboží je při převzetí bez vad. To znamená, že v době, kdy Zboží přebíráte, zejména zaručujeme, že Zboží:
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
b) je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili (pokud byl takový účel sjednán);
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci (pokud je relevantní);
d) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá (s přihlédnutím k právním předpisům, technickým normám nebo kodexům chování daného odvětví, není-li jich);
e) množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením (ledaže prokážeme, že jsme si takového prohlášení nebyli vědomi, nebo že bylo v době uzavření Smlouvy opraveno alespoň srovnatelným způsobem, nebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv);
f) je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat; a
g) odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Vám byly poskytnuty před uzavřením Smlouvy (pokud byly poskytnuty).
7.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 2099 až § 2112 a § 2161 až § 2174b Občanského zákoníku a Zákonem o ochraně spotřebitele).
7.3. V případě, že bude mít Zboží vadu (tj. nebude splněna některá z podmínek dle čl. 7.1), můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat). Reklamaci můžete uplatnit zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů, nebo osobně na adrese Naší provozovny: Sladovnická 514, Vysoké Mýto, 566 01. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří Přílohu č. 1 těchto Podmínek a je dostupný ke stažení na E-shopu. V uplatnění práva z vadného plnění (reklamaci) je třeba vadu popsat a zvolit, jak chcete vadu vyřešit. Tuto volbu nemůžete následně bez Našeho souhlasu změnit, ledaže by se ukázalo, že Vámi zvolený způsob řešení je nemožný nebo nepřiměřeně nákladný.
7.4. Má-li Zboží vadu, máte jako Spotřebitel následující práva:
a) na odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží; nebo
b) na odstranění vady opravou Zboží.
Tyto způsoby můžete požadovat, ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Vás.
7.5. Jsme oprávněni odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady. Toto platí zejména, pokud by odstranění vady vyžadovalo náklady, které jsou ve zjevném nepoměru k ceně Zboží nebo závažnosti vady.
7.6. Dále máte jako Spotřebitel právo na:
a) přiměřenou slevu z Ceny; nebo
b) odstoupení od Smlouvy,
jestliže:
i) odmítneme vadu odstranit nebo ji neodstraníme v souladu s § 2170 odst. 1 a 2 Občanského zákoníku (tj. v přiměřené době po vytknutí vady tak, aby Vám tím nebyly způsobeny značné obtíže, s přihlédnutím k povaze Zboží a účelu, pro který jste Zboží koupili);
ii) se vada projeví opakovaně (zpravidla třetí stejná vada nebo čtvrtá různá vada);
iii) je vada podstatným porušením Smlouvy; nebo
iv) je z našeho prohlášení nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Vás.
7.7. Právo na odstoupení od Smlouvy Vám nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná (má se za to, že vada není nevýznamná).
7.8. V případě, že jste si vadu na Zboží způsobili sami (např. nesprávným používáním, praním v rozporu s pokyny, mechanickým poškozením), práva z vadného plnění Vám nenáleží.
7.9. Vadou Zboží není opotřebení Zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého Zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. U dětského textilu je třeba brát v úvahu jeho specifické použití a očekávanou životnost, která může být ovlivněna intenzitou používání a péčí.
7.10. Při uplatnění reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení (zaslané e-mailem nebo předané osobně), ve kterém bude uvedeno:
a) datum, kdy jste reklamaci uplatnili;
b) co je obsahem reklamace (popis vady);
c) jaký způsob vyřízení reklamace požadujete;
d) Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
7.11. Reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s Vámi nedohodneme na delší lhůtě. O vyřízení reklamace Vás budeme v této lhůtě informovat na uvedené kontaktní údaje (zpravidla e-mailem). Pokud tato lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem následujícím po uplatnění reklamace. Pokud je však pro posouzení vady nutné doručení reklamovaného Zboží Nám, běží lhůta až od okamžiku doručení Zboží.
7.12. O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem a vydáme Vám potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (zejména poštovné za zaslání Zboží Nám). Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit na Naše náklady, pokud Vás k tomu vyzveme.
7.13. V případě, že jste Podnikatelem, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží, resp. u skrytých vad bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do dvou let od převzetí Zboží. Pro Podnikatele se uplatní zákonná úprava práv z vadného plnění dle Občanského zákoníku, která se může lišit od úpravy pro Spotřebitele.
7.14. V případě, že jste Spotřebitel, máte právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůžete Zboží užívat, v případě, že jste vadu oprávněně vytkli.
7.15. Reklamované Zboží zasílejte čisté, pokud možno v původním obalu nebo vhodném přepravním obalu, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, spolu s popisem vady a kopií dokladu o koupi (nebo jiným prokázáním nákupu) na adresu Naší provozovny pro reklamace: Sladovnická 514, Vysoké Mýto, 566 01. Náklady na zaslání Zboží k reklamaci hradíte Vy; v případě oprávněné reklamace Vám budou tyto účelně vynaložené náklady proplaceny (viz čl. 7.12). Nezasílejte Zboží na dobírku, takové zásilky nebudou převzaty.
8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
8.1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
8.2. Právo Spotřebitele na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu:
Jste-li Spotřebitel, máte v souladu s ustanovením § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření Smlouvy, a jde-li o:
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí Zboží;
b) Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, ode dne převzetí poslední dodávky Zboží; nebo
c) Smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka Zboží, ode dne převzetí první dodávky Zboží.
8.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musíte o svém odstoupení od Smlouvy informovat Nás (kontaktní údaje viz úvod Podmínek) formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, e-mailem nebo osobně). Můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy, který tvoří Přílohu č. 2 těchto Podmínek a je dostupný ke stažení na E-shopu, není to však Vaší povinností.
8.4. Výjimky z práva na odstoupení od Smlouvy:
Ani jako Spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy plnění uvedené v § 1837 Občanského zákoníku. Pro sortiment dětského textilu jsou relevantní zejména tyto výjimky:
a) dodávka Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu (např. textil s personalizovaným potiskem, výšivkou, na míru šité Zboží);
b) dodávka Zboží v uzavřeném obalu, které jste z obalu vyňali a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Toto se týká zejména (nikoliv však výlučně) spodního prádla (např. kalhotky, slipy, body pro kojence, pokud přicházejí do přímého styku s intimními partiemi a byly vyjmuty z originálního zapečetěného hygienického obalu), látkových plen, pokud byly vyňaty z originálního zapečetěného hygienického obalu, dudlíků, kousátek, a dalších obdobných výrobků, kde po vyjmutí z uzavřeného (zapečetěného) obalu nelze zaručit hygienickou nezávadnost pro dalšího zákazníka. O tom, zda se na konkrétní Zboží tato výjimka vztahuje, budete informováni u popisu Zboží na E-shopu nebo nejpozději před odesláním Objednávky.
8.5. Lhůta k odstoupení dle čl. 8.2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
8.6. Důsledky odstoupení od Smlouvy Spotřebitelem:
Pokud odstoupíte od Smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky, které jsme od Vás na základě Smlouvy přijali, včetně Nákladů na dopravu (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu doručení, který je jiný než nejlevnější způsob standardního doručení Námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady.
S vrácením platby můžeme počkat do té doby, než vrácené Zboží obdržíme, nebo než prokážete, že jste Zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od Smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese Naší provozovny pro vracení zboží: Sladovnická 514, Vysoké Mýto, 566 01. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud Zboží odešlete zpět před uplynutím 14 dnů.
Přímé náklady spojené s vrácením Zboží nesete Vy. Maximální náklady jsou odhadovány ve výši 150 Kč.
8.7. Zboží Nám prosím vracejte čisté, nepoškozené, neopotřebené, pokud možno včetně originálního neporušeného obalu a s veškerým příslušenstvím, s nímž bylo dodáno.
8.8. Odpovědnost Spotřebitele za snížení hodnoty vráceného Zboží:
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží. To znamená, že si Zboží můžete vyzkoušet tak, jak byste to udělali v kamenné prodejně, ale neměli byste jej začít běžně používat, prát nebo jinak znehodnocovat. Pokud dojde ke snížení hodnoty Zboží nad rámec tohoto seznámení, jsme oprávněni Vám o toto snížení hodnoty ponížit vrácenou částku, případně Vám naúčtovat částku odpovídající tomuto snížení.
8.9. Naše právo na odstoupení od Smlouvy:
My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob, výrobce, nebo důvody spočívající v povaze Zboží, např. Zboží se přestalo vyrábět, bylo staženo z trhu), a to i před uplynutím doby dodání uvedené v čl. 6.1 Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné nebo nepravdivé informace, nebo pokud dojde k okolnostem uvedeným v čl. 3.7 (zjevně chybná cena) nebo čl. 6.5 (nepřevzetí Zboží).
V případě, že nakupujete Zboží jako Podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu, nebo z důvodů uvedených výše.
Pokud odstoupíme od Smlouvy, budeme Vás o tom neprodleně informovat e-mailem a vrátíme Vám veškeré peněžní prostředky, které jsme od Vás na základě Smlouvy přijali, a to stejným způsobem, jakým byly uhrazeny, případně na Vámi určený účet, bez zbytečného odkladu.
9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
9.1. Nejsme ve vztahu ke Kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
9.2. Vyřizování stížností Spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy eshopzabavaspinkie@gmail.com nebo písemně na adresu Našeho sídla. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu Kupujícího. Naším cílem je vyřešit jakékoli stížnosti k Vaší spokojenosti.
9.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
9.5. Pokud by spor nebyl vyřešen mimosoudně, jsou k řešení sporů příslušné obecné soudy České republiky.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
10.1. Pokud Náš a Váš právní vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek (například budeme zasílat Zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud jste však Spotřebitelé s obvyklým bydlištěm v jiné zemi EU, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí z právních předpisů této země, která se použijí bez ohledu na volbu práva (zejména kogentní ustanovení na ochranu spotřebitele).
10.2. Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě (v Objednávce), v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali. Za doručenou se považuje i zpráva, která byla odeslána na správnou adresu a nebyla doručena z důvodů na Vaší straně (např. plná schránka, spam filtr).
10.3. Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně Vás budeme informovat na webovém rozhraní E-shopu a v případě, že máte vytvořený Uživatelský účet nebo Vám na základě Smlouvy máme dodávat Zboží pravidelně a opakovaně, zašleme Vám informaci o změně na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před plánovanou účinností této změny. Pokud se změnou nesouhlasíte a máte s námi uzavřenou Smlouvu na pravidelné a opakované dodávky Zboží, máte právo takovou Smlouvu vypovědět ve lhůtě 14 dnů od oznámení změny, s výpovědní dobou 1 měsíc, která začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Pokud výpověď nepodáte, má se za to, že se změnou souhlasíte a nové podmínky se stávají součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny.
10.4. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (např. přírodní katastrofa, pandemie, epidemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů, stávky, legislativní změny znemožňující plnění), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 30 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit. O takové skutečnosti Vás budeme neprodleně informovat.
10.5. Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci (Příloha č. 1) a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy (Příloha č. 2). Tyto formuláře jsou dostupné ke stažení na webovém rozhraní E-shopu.
10.6. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám přímo přístupná. Vždy však tyto Podmínky a Potvrzení objednávky se shrnutím Objednávky obdržíte e-mailem (v textové podobě umožňující jejich uchování a reprodukci) a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší součinnosti. Doporučujeme vždy Potvrzení objednávky a Podmínky uložit.
10.7. Pokud se některé ustanovení těchto Podmínek stane neplatným, neúčinným nebo nevymahatelným, nebo bude takovým shledáno, nedotýká se tato skutečnost platnosti, účinnosti a vymahatelnosti ostatních ustanovení těchto Podmínek. Strany se zavazují nahradit takové neplatné, neúčinné nebo nevymahatelné ustanovení ustanovením novým, které svým obsahem a účelem co nejlépe odpovídá původnímu ustanovení a záměru stran.
10.8. Tyto Podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1. 6. 2025.
Ve Vysokém Mýtě, dne 1. 6. 2025
Radka Rudebaugh
Zábava s Pinkie